2015. március 10., kedd

1 levesbetét plusz 1 köret

 Egy idő után rájöttem, hogy a grízgaluska (daragaluska) akkor sikerül igazán, ha az alapanyagot pihentetem kellő ideig (min. 20-30 perc!). Mielőtt a vizet (húslét) főni teszem, elkavarok két tojást egy csipet sót, egy kanálnyi olajat annyi grízzel, hogy amolyan sűrűbb palacsintatészta sűrűségű legyen. Ha megdagad, akkor sem teljesen szilárd, hanem krémes alapanyagnak kell lennie.(ezt mindenkinek maga kell megtanulja szerintem...a gyakorlást nem lehet kihagyni! :) A fővő húslevesbe adagolom kisebb kanállal és lassú tűzön fedő nélkül kb. 15 percet főzöm. Majd lefedem, és állni hagyom ismét egy ennyi időre. Megszórom zöldpetrezselyemmel, és fogyasztható is a leves. (UI. a grízgaluskát lehet ízesíteni is..reszelt sajt ha megy a gríz mellé...nagyooon finom! :)

Ez a köret pedig a generációk adta gazdagságból ötvöződik. Nagymamám tanított meg krumplipaprikást főzni ilyen módon, a húgomnál pedig ettem párolt krumplit megszórva a végén jó bőven reszelt sajttal, ami jól ráolvad a krumplira a végén. E kettőt kombináltam.A paprikás krumplit én nagyon pici vízzel engedem csak fel, s lassú tűzön párolom, hogy meg se kelljen kavarni. Alul marad a kolbász vagy darált hús a hagymán (amit előzőleg összepirítottam s megpaprikáztam), aztán rajta a fűszerezett krumpli és végén a sajt). Persze, van akinek mindig kell mellé kolbász is, nekem nem. :) Én a káposztasalátát szeretem vele. :P ennek a receptjét már leírtam ITT.


Nincsenek megjegyzések: