2013. május 18., szombat

Rebarbarás süti

Hadnagy Magdika (ifj. Elekes Sámuelné:) édesanyjától hoztam a receptet Kolozsvárról. Nem lett olyan szép a hab a tetején mint, amilyent tőle kaptam kóstolóban a női estén. Ott torta formában volt kisütve, mutatós volt úgy is. (kifelejtettem a cukrot a habból,s későn jutott eszembe, így kicsit összetörtem, s nem kérgesedett olyan szépen meg a teteje...)
No, de a következőnél...:))
Tőle tanultam azt is, hogy a rebarbarát megtisztítva, felkocázva, zacskózni lehet, s lefagyasztani. Milyen jó ötlet!
Rebarbarás süti.
           
            "500-600 gr rebarbarat meghamozol es 2 cm szeles csikokra vagod.

            150 gr margarint (rama),150 gr cukrot,1 vanilia porral habosra keversz.Hozzaadsz 3 tojassargat,1,5 kaveskanal
sutoport,150 gr lisztet es 75gr kemenyitoport (Oetkertol a Gustint).Egy kerek vagy negyszogu tepsit kimargarinozol,
belehelyezed a tesztat es raszorod a rebarbarat.(Ez az adag egy kerek  tortaformaba valo).180 fokon 20 percig sutod.
Kozben a 3 tojasfeherjet habosra vered 175 gr cukorral,1 kiskanal citromlevel,es rakened a felig megsult tesztara,majd
 tovabb sutod meg 15-20 percet ,amig a hab jo kerges lesz.
                  
              Ennyi a recept nem komplikalt barmilyen kezdo haziasszony is el tudja kesziteni."


 Az eperdzsemet is rebarbarával fogom az idén is eltenni, hisz itt Székelyföldön van rebarbara elég. Az epret is várom, de az az idén kevés lesz, az az érzésem...

 A dzsemet Oetker 3:1 dzsemfix hozzáadásával készítem. (6o dkg eper és 4o dkg rebarbara...)

A rebarbaráról itt.  Nektek van ilyen növény a kertetekben? Esetleg árulnak a piacon arra ilyesmit?

2 megjegyzés:

Orbán Judit írta...

Eékészítettem és a családnak nagyon ízlett! Kösz a receptet!

Budai Evódia írta...

de örülök.... szeretettel!