2011. február 26., szombat

Rakott krumpli franciásan

Elárulom,ezeket a recepteket ( az ezt megelőző bejegyzésben leírt quiche-t is) Myung Soo anyukájától tanultam réges régen:) Belgiumban.
 Ehhez a rakott krumplihoz néha nem teszek semmilyen húsfélét, és úgy is nagyon finom. De ha teszek, akkor az aljára kockázom a kolbászt aztán másfél kiló főtt krumplit meghámozva, felkarikázok a tűzálló edénybe (közötte meglocsolom kis vajjal, ha nincs kolbász). Elkészítem az öntetet: 3 tojást felverek fél liternyi tejszínnel, sózom borsozom, pici őrölt szercsendió is mehet bele, vagy ki milyen fűszert szeret a krumplihoz, ételízestő stb. Ezzel leöntöm a krumplit. Reszelt sajttal megszórom a tetejét,és betolom a sütőbe, míg pirulni kezd. Jó étvágyat!
A Kauflandban nagyon jó árban van dobozos főző(!)tejszín... mondom a zilahiaknak:D

6 megjegyzés:

meli es csaba írta...

koszi az otletet! mara meg van oldva a gyors kaja!:) meli

GasztroRéka írta...

:) Én franciásan úgy szoktam készíteni, hogy 1 cm-es karikákra vágom a krumplit, és felteszem annyi tejjel főnni amennyi ellepi. A tejet sóval, borssal, zúzott fokhagymával fűszerezem. A puhára főtt krumplit leszűröm. Van amikor teszek hozzá kolbászt, tojást, hagymát is. Ez el is hagyható. Hagyma mondjuk nagyon jól passzol. A tejet nem öntöm ki hanem besamelt készítek belőle, és evvel öntöm nyakon a rakott krumplit. Megszóróm reszelt sajttal és megsütöm.
Ha tejben fő a krumpli nagyon selymes íze lesz.
Mivel a tejet is felhasználom így nem vész kárba.
Nagyon tetszik a te variációd is. Kifogom próbálni!
Én nem vagyok nagy húsos, nekem így simán is jöhet!:)

Budai Evódia írta...

hú, na ezzel az ötlettel türelmetlenné tettél... alig várom megint készíthessek..

M K írta...

Nekem is ez lesz ma a második.

Névtelen írta...

En nem emlekszem hogy a 61 ev alatt ettem volna rakott krumplit. De kedvet kaptam ,s meg fogom probalni en is.Igy , egyszeruen.Koszonom.Ugyes vagy kedves Evodia, szeretek itt nezelodni ,es mindig tanulok valamit. Isten aldjon titeket. Kiss Hajnal-Nagyvarad.

Budai Evódia írta...

olyan jól esik most ez. köszönöm!