2011. február 9., szerda

Képviselő fánk és hókifli

 Képviselő fánkot sütni nagyon egyszerű. Kicsit hasonlít a palacsintasütés megtanulásához. Kevés hozzávaló kell, hamar megy és fogy, igazából a tészta állaga a lényeg (a receptben megadott tojás mennyiségből lehet eggyel kevesebb kell, ha nagy a tojás pl.), és a sütés hogyanja (forró sütőbe tolni, majd mérsékelni). Ha ezt látja egyszer valaki, biztosan ő is sikeresen elkészítheti. De én nem láttam soha senkit képviselőfánkot sütni, ezért az első adag megpirult, belül pedig nem sült meg. Máskor meg szétfolyt a tészta, hiába ugyanaz a recept volt (persze nagyobb tojásokkal dolgozhattam). De ezzel is úgy voltam, mint annak idején a hájas tésztával. Meg akartam(!) tanulni tökéletesen, mert ha ez nem is a férjem kedvence, de az elsőszülött fiamé. És sikerült:) Tejszínhab és egyéb "díszítőelemek" nem járnak mindig a krém, ill.fánk tetejére, azt csak én szeretem nálunk:D

Receptem megegyezik az Andiéval. Viszont nem mindig kell hozzá 8 tojás... Ha pedig nagyon apró a tojás, úgy lehet kell kilenc, de én még úgy nem jártam:)
220 fokos forró sütőbe tolom a tésztát, és ha felnő nagyra 180 fokra visszaveszem a hőfokot míg kezd pirulni.






Aztán itt van a hókifli is, ami sokáig eláll (ha nincs sok vendég:), kávé mellé nagyszerű!
Hozzávaló: 40 dkg liszt, 25 dkg margarin, 2 dkg élesztő, 1,5 dl tej, 1 kanál cukor, kb. másfél deci tejföl, csipet só. Az élesztőt a tejel és cukorral felfuttatom majd a többi hozzávalóval összegyúrom és hűtőbe teszem állni egy keveset. Majd 6 darabra osztom, mindegyiket kör alakúra nyújtom (fél ujjnyi vastagra). A kört 6-8 cikkre vágom, tölteléket (szilvalekvár, tejbe megfőzött cukros diót vagy mákot) helyezek rá, és feltekerem egyenként. Kifli formájúra alakítva tepsire helyezem, 200 fokos sütőbe tolom, ha kezd pirulni,kész is (kb 20 perc). Még melegen porcukorba forgatom őket...
A képen látható kifliben nincs töltelék, hanem a tésztájába belegyúrtam a darált diót... Nem, nem vagyok lusta:) csak nem volt elég dió meg idő:P
UI. lehet a margarin helyett zsírt használni (ilyenkor disznóvágás szezonjában:) de ekkor 25 deka zsírhoz jó fél kiló liszttel dolgozom.

9 megjegyzés:

Kingabell írta...

kiprobalnam, de nincs tul nagy merszem hozza :(
hallod, mutter, megcsinaltam a pizzadat de az enyem nagyon ragacsos lett, azt hiszem a csesze viz nekem tobb lett, vagy nem tudom mitol. Segitesz?

Budai Evódia írta...

nem kell nagy mersz, csak egy kicsi:)
vagy egyszer készítek akkor, mikor nálam leszel, vagy megnézed mikor édesanyád készíti vagy egy más mutter:)

a pizzánál kijavítottam a vizet. nekem is van, hogy háromnegyed csésze kell csak hozzá. a lisztből pedig két jó csészével... az a gond, hogy én már szemre készítem, de legközelebb megmérem dekára, hogy biztos legyen. annyi liszt kell, hogy a tészta ruganyos kell legyen, nem ragacsos. és a tojás nagysága is mérvadó, ha teszel bele...

Mike Adina írta...

Nahát ez az a süti (képviselőfánk), amit nagyobb bátorsággal sütöttem meg, mint a piskótát. Eddig mindig sikerült. (A receptemet majd összehasonlítom ezzel.)

Márta-Zsófi írta...

Nekem még soha nem sikerült a képviselőfánk, klb 3 szor próbáltam összesen. pedig nem vagyok egy ijedős ha sütésről van szó, de ezt feladtam, pedig mi is szeretjük nagyon. Most meghoztad a kedvem. köszi:)

Budai Evódia írta...

nekem is meg kellett tanulni, mert muszáj volt:) és megérte.. írd meg, ha sikerült, tudod az ilyen visszajelzések tartják életben ez a blogot:)

Kingabell írta...

koszi, mutter :)

Kati írta...

Szépek lettek!

Névtelen írta...

KEDVENCEM

Evódia írta...

nekem is muszáj lesz ezt megtanulni, magamtól is rájöttem, de Zsolt is megerősítette! nagyon finom volt!