2011. január 26., szerda

Nyokki ill. a mi nudlink


Krumplinudli (gnocchi) lett a maradék krumplipüréből. Egy kiló tört krumplihoz hozzáadok egy tojást egy kanál zsírt és jól kidolgozom annyi liszttel (kb. 30 deka), hogy rugalmas tésztát kapjak. 5 adagra osztom. Mindegyikből  hosszú hengercsíkokat sodortam és apróra vágtam, majd sós vízben kifőztem. Szívesen főztem volna hozzá egy gombás tejszínes mártást, de mivel a férjem, ugye  nagyon hagyománytisztelő, hát felét cukros darált mákba, és a másik felét cukros dióba forgattam...

8 megjegyzés:

Johanna írta...

Nalunk is gyakran ugy vegzi a krumpli pure, mi is edesen szeretjuk, prezlibe forgatom es fahejas cukorral fogyasztjuk:)
http://kiskurtos.blogspot.com/2010/03/nudli-ma-estere-nudlit-keszitettem.html

Zambo Dalma írta...

Az én férjem is nagyon hagyománytisztelő, ősem kápzelielmásképp a nudlit:)

GasztroRéka írta...

Ezt majd én is kipróbálom, de sós változatban. Felesleges fagyasztottat venni, ha ilyen gyorsan elkészíthető. Sajnálom is rá a pénzt, mert ez így házilag sokkal olcsóbb. Sós változatban készítem el, de beszámolok róla.

GasztroRéka írta...

Szerintem nem baj ha a férfiak követik a hagyományokat, valakinek azt is kell!:)

Kati írta...

Most már tudom mit készíthetek,ha megmarad a krumplipire.Nagyon guszténak néz ki.

Márta-Zsófi írta...

Nálunk is vagy nudli lesz a krumplipüréből vagy krokett. Jé most is van egy adag. Az a baj, hogy én nem tisztelem mindig a férjem hagyománytiszteletét, és emiatt inkább csak én meg Zsófi esszük, mert van hogy telegyúrom zöldfűszerrel, máskor m,eg sütőtökpürét teszek bele...stb. de volt már hopgy bejött neki is...

Fábiánné Márti írta...

Fábiánné Márti Békésről
Azt szeretném tudni a s.zsírt mennyi pl. Liga margarinnal tudom helyettesíteni? Előre köszönöm a választ!

Budai Evódia írta...

egy kanál olaj, vagy egy kanál margarin is megfelel....