2010. december 27., hétfő

Karamellás alma, meg úgy még 1 év végi bejegyzés...

1 csésze (jó két decis) margarin
450 gr (barnával igazi) cukor, 1 csomag vanilia cukor, 
1 csipet só
1 csésze kukoricaszirup 
kb. 30 ml sűrített tej
(házilag is készítettem már sűrített tejet a twix szelethez, a kukoricaszirupot meg így- de lehet kapni mindkettőt Magyarországon is már)
A margarint felolvasztom a cukorral, majd hozzáadom a kukoricaszörpöt s a többit. Legvégén a sűrített tejet belecsorgatom és kb 12-15 perces állandó kevergetés mellett besűrítem. Leveszem a tűzről és a pálcikás almákat beleforgatom, olajozott tálcára helyezem míg megdermed. Beleforgatható kókuszreszelékbe, csokireszelékbe stb.

Így készül az igazi karamelles alma, de szoktam kis klementint is beleforgatni. Kerestem a receptjeim között, mert már készítettem ilyen almát csak akkor kicsit hígra sikerült éppen s nem a legjobb fotó lett. DE nem találom. Ennyit az én gasztro-képeimről...:) De majd egyszer időm lesz, és mindent szépen rendbe hozok, ennek a blognak is kicserélem a nagyon régi háttérképét stb.:)

AJÁNLOM A KARAMELLÁS ALMÁT MINDENKINEK, NEKTEK TUTTI JOBBAN, SZEBBEN SIKERÜL! És ne felejtsétek, én ennek örülnék igazán, ha valakinél a bejegyzésem után találnék egy profi karamellás almát:) Ez a képen csak sima olvasztott cukros. De az én gyerekeim így is nagyon szeretik, meg úgyis mikor karamellást készítettem , de kicsit ragacsosra sikerült:)- akkor beleforgattam kókuszreszelékbe, cukordrazséba, így nem vette észre senki:P

Köszönöm mindenkinek, aki kifejezte, hogy jól jön neki ez a blog, minden egyszerűsége és tökéletlensége mellett:P. Mondta valaki, hogy azért bátorító, mert ha én meg tudom csinálni, akinek kevés  ideje van, meg nem is egy nagy gasztrotündér, hát akkor neki muszáj sikerüljön. Na, ez jól esett! Komolyan!:)

4 megjegyzés:

Borzi írta...

En majd igyekszem ki probalni es egyaltalan nem biztos h tokeletes lesz. En nagyon szeretem olvasni ezt a blogodat is mert igaza van annka aki mndta hogy jo tudni mit lehet gyorsan elkesziteni. Sokszor elgondolkodom hogy hogy van idod ilyen dolgokra amikor annyi minden mast csinalsz.
Boldog uj Evet nektek.

Bianka írta...

Imádom, gyermekkoromat juttatja eszembe, anyum készített mindig télen

Abigél írta...

Azt nem értem,hogy miért szabadkozol,mikor rendszerint olyan jó ötletekkel dobod fel az egyszerű ételeket is.Nem beszélve az újításokról.
További sok sikert és türelmet!
Áldott új esztendőt!

Ottis írta...

Én is kívánok neked és családodnak Boldog Új Évet és sok örömteli pillanatot!