2010. május 14., péntek

Babfőzelék gyorsan


Tavasszal igyekszem a lefagyasztott muníciót felhasználni. Már említettem azt hiszem, hogy a hosszadalmas előfőzést igényelő babból, mindig többet főzök meg, és zacskókban lefagyasztom. Gyors babfőzelék lett ma belőle. Éppen annyi idő alatt készült el, amíg az ovisok még az udvaron játszodtak, de én már hazaértem az irodából. Fél kettőkor tálalhattam is.
A babot reggel kivettem a fagyasztóból (néha finom babkonzervből is szoktam).
Kevés olajon hagymát pároltam pici füstölt szalonnával, meghintettem liszttel, majd pirospaprikával, fölengedtem vízzel és tejjel, fűszereztem kevés fokhagymával, sóval, borssal, babérlevéllel és petrezselyemzölddel és belezudítottam a babot is. Mikor jól összerottyant, kész is volt. Maradt pár szelet lefagyasztott hússzelet is a fagyasztóban, ideje volt azt is hirtelen kisütni. Azt mondják, finom volt az ebéd:).
A petrezselyemzöldet most tanuljuk a lányokkal apróra vágni:D

2 megjegyzés:

Anna írta...

Jéééé, én is szoktam ilyet! Nagy kedvenc.

Evódia írta...

ajajj ez nekem is az, főleg zöldbabbal. én a tetejére teszem a füstös akármit, ami épp van.