2009. október 8., csütörtök

azok a reggelik


Egy ideje rászoktattam a gyerekeket, hogy ovi és suli előtt reggelizzenek valamit a kakaón kívül is. Nagyon nehéz volt. Ezért úgy kezdtem, hogy megadtam a módját. Mióta palacsintát sütök (mostanában amerikai stílusban) nem kell nógassam őket a felkelésre, de a reggelihez sem. Aztán jöhetett más is az asztalra. Azt hiszem, ezeket a meghitt reggelizéseket nem felejtjük soha. Megéri korán kelni, hisz nekem is el kell érni iskolába, irodába! S hogy én csak most jöttem rá ennek a titoknak a nyitjára....
Hát, ezért mondom el!:) Akkor jöjjön a recept is.

Hozzávalók:

• 3 tojás
• 120 g finomliszt
• 1 púpozott kávéskanál sütőpor
• 1,5 dl tej, fél deci olaj
• 1 csipet só
• alma, banán, málna, áfonya, juharszirup – ízlés szerint

Összeturmixolom a hozzávalókat, a gyümölcsöt, szirupot kivéve.

Ha felforrósodott a teflon palacsintasütő, öntsünk bele egy adag tésztát, és süssük addig, amíg arany színt nem kap, és nem kezd el szilárdulni. És most jön a java! Az ízesítőket szórjuk a palacsinta még nyers oldalára, majd egy lapáttal fordítsuk át a másik oldalra. Az ízesítő szinte bármi lehet - banán, alma, áfonya, de ha valami sósra vágyunk, akár kukorica vagy bacon szalonna is. Addig süssük, amíg mindkét oldala szép aranyra nem sül.
A végén meglocsolhatjuk juharsziruppal, de kenhetünk egy kis vajat is a tetejére.

14 megjegyzés:

eunika_balog írta...

ezt kiprobalom mert nagyon jol nez ki es biztos finom is lehet:)

Zsuzsa írta...

Köszi ezt az újabb palacsinta receptet!:) Ha édességre vágyunk, mindig a tőled tanult palacsintát készítem el:)

Nagyon, nagyon, nagyon, szeretnélek bátorítani, hogy valamilyen formában adjál ki egy kis könyvet a receptjeiddel, de így ahogyan leírod, szóról - szóra!!!! Kérlek szépen, ha lehetséges! Előre is köszönöm!:)

Budai Evódia írta...

meglesz a szülinapi ajándékod, Zsuzsa!a szerény receptjeim kinyomtatom, összegyűjtöm neked!:)Köszi a tippet!:)

Tündi Daika írta...

Nekem is ez a kedvenc palacsintám:) A koránkelésről... aki korán kel, palacsintát nyer? Majd ha arra járok süssél nekem is, egy receptes könyvet... de csak Zsuzsa után:)

Zsuzsa írta...

Ó, de jó lesz:) Nagyon köszönöm!:)Akkor két okból is különleges lesz, ha megérem...

Zsuzsa írta...

Szívesen!:) Nekem nagyon is értékes lesz!!!:)

Klári B. írta...

:) szoval tesznek bele fujtatok is... ez a nyitja... ertem mar... en is kiprobalom majd. :)

Lea Mónika írta...

na, ezt en is kiprobalom majd, de remelem, sikeresebb lesz, mint a reszelt krumplim...:P :D:D
Olyan ugyes vagy!:)>:D<

Mónika írta...

Milyen régóta keresem a receptjét, sajnos nálunk poros változatban lehet kapni ami elég drága.Köszi a receptet.Mónika

Mónika írta...

kakaót nem próbáltál bele keverni?

Budai Evódia írta...

ó, nem vagyok én ügyes, éppen erről írtam. sokszor gondolkoztam más anyukák, hogyan veszik rá a gyereküket a jó étvágyra, reggelikre..szóval... De törekszem én is.
de köszönöm!
ja, szoktam fahéjat belekeverni. a kakaóval megszórják a végén.

Márta-Zsófi írta...

Vannak olyan táplálkozás-kutató "tudósok" akik azt állítják, hogy teljesen természetes a gyerekek tiltakozása a korai kiadós reggelik ellen, merthogy nem is erre van szüksége a szervezetünknek, de mi felnőttek elrontjuk őket. Teljesen összezavarodtam amikor erről többször is több helyen olvasgattam, mert engem is arra neveltek, hogy "reggelizzek, mint egy király"....
Kiváncsi vagyok a véleményedre.
Az én lányomnak nem jelent gondot egyelőre korán reggel enni.Fél 8-kor már be tud vágni egy nagy tányér tejbegrízt vagy hasonlót, scak a kenyérfélék nem mennek, s a bölcsődében mindig azt adnak...de hátha megszokja.

Budai Evódia írta...

azt hallottam, hogy a cukorbetegség kialakulásának melegágya az étkezések kihagyása. megszokás kérdése is. én se szeretek korán reggelizni:(
nem a nagy reggeli a lényeg, de látom, hogy csak jó, ha valamivel már indul itthonról a kakaón kívül. legalább fel van ébredve rendesen:D no, és a család együtt van reggel...ezt bírom a legjobban az egészben:)

Névtelen írta...

Biztos szuper a palacsinta, de megis a hangsulyt a reggelizesre helyezen en is.
Nekunk ez a csalad legrendszeresebb kozos etkezese; ehez legtobbszor reggel 6-fel7 -kor szoktunk kelni....de MEGERI...a gyerek is mindent szeret es megeszik: kenyerrel valamenyi zoldseg, sajt es husfeleseg/felvagott..., vajas-dzsemes (ez a vegen), kb 1deci gyümölcsle, es a kakaos sem maradhat el (mindenbol koranak megfelelo adagban!).
De ahogy te is irtad: "azok a reggelik!!!" :)

gratulaciom es üdv
bawa