2009. május 16., szombat

Nálunk nem kap rétest estére..



ma senki! Mert megettük előtte:P. Na jó, maradt vasárnapra is...

Mióta házon kívül is dolgozom, bevallom, nem hajtogatok rétest a fagyasztóba. Megveszem akciósan a lapokat. De azért a süteményt nem venném meg készen, legalább a tölteléket én készítem. Jó csel, mi? Mondhatom házi, és nem marad el a hagyományos gyerekkel való együtt sütés még a rétesnél se, nem beszélve a töltelék minőségéről.

A túróst Kiss Jutkától kívántam meg egyszer. Ma így készítettem a két féle tölteléket 4 rúdhoz: 4 tojás fehérjét felvertem, a két-két sárgáját a tojásnak külön edényben kikevertem, mindegyiket kb. 100 gr porcukorral, mindegyikhez adtam 1 citrom levéből és a héját belereszelve. Az egyikhez keverem a túrót (kb 35dkg. de most az enyémnél fele orda volt, csak ne mondjátok senkinek:P), ide még keverek 1 lapos kanál grízt, egy marék mazsolát. A másik edénybe pedig kb. 20 dkg darált mákot kis meleg tejjel krémesre keverve. Ezután mindegyikbe hozzákevertem a tojások fehérjét (fele-fele alapon, hogy igazságos legyen:). A 2 réteslapot elvágtam, így 4 lett (jé, még ilyenkor is tudok számolni!:). A tölteléket középre kanalaztam, és éppen csak, hogy összeért, úgy tekertem rá a tésztát kétfelőről. Ahol összeért, arra az oldalára fektettem tepsibe, és megsütöttem. Porcukorral el is felejtettem megszórni... Most jut eszembe:D

akkor itt van a vasárnapiból is:

6 megjegyzés:

Kingabell írta...

:)) Egy boldog háziasszony!!! ...aki még a házimunkát is szolgálatként boldogan csinálja!
Jaj, milyen hasznos lesz nekem ez a receptes blog, úgyhogy írjad, írjad! :)

iri írta...

Roppant kivanatos.Vajon van sutemeny mely nem a kedvencem?

Tündi Dajka írta...

Be kell valljam a rétes sütésében nem vagyok túl jó. Egyszer vettem fagyasztottlapokat és nem jártam túl nagy sikerrel. Te hogy jársz el vele? Laponként lekened olvasztott vajjal? Nagy segitség lenne ha leirnád. Köszi.

Mike Adina írta...

én is nagyon szeretem a réteseket!
gyerekkoromban, ha volt kicsi pénzem, almás- vagy túrósrétest vettem...
és ha rétest akarok enni, ma is meg kell vennem... hajjaj...

Budai Evódia írta...

már a másik blogomon azt hiszem írtam, ezért maradt most el, hogy én minden réteshez hajtogatott vajas tészta lappal dolgozom. jobban szeretjük, mint a papírvékony réteslapot. azt valóban zsiradékkal meg kell kenni.

zsuzsa írta...

De jól néz ki:) a papírvékonyt én sem szeretem.