2009. május 20., szerda

gyümölcsleves


Semmi extra, vanilia puddinggal készült a habarás, és eper is került bele, majd cukor a végén.

Annyi a jellegzetes az én gyümölcsleveseimnél, hogy általában alma az alap (mintázóval szeletelve:) és ehhez jön, ami van még (mindig szeretek valamilyen piros gyümölcsöt is bele). Ízesítésként mindig főzök bele gyógynövény teafüvet. Pl. az eperhez most mentát és citromfüvet. DE gyümölcsteát is szoktam, ha egyhangú a gyümölcskészlet itthon. A banánt akkor karikázom bele, ha már kioltottam a tüzet a leves alatt. Legjobb a gyümölcsleves másnap, ha összeért a hűtőben. Én egyébként is estefele főzök mostanában:)

Van amikor habarás helyett, csak hidegen joghurttal elkeverem a gyümölcsöt s a kihűlt levét.

Az már más kérdés, hogy ki mikor enné, előételnek vagy desszertnek. Én uzsonnára is kanalazom:P


ui. további fűszerek még a szegfűszeg, fahéj és szárított menta- és citromfű

10 megjegyzés:

Tündi Daika írta...

Nyami nyami! :) kedvenc levesem a gyümileves nyáron... én gyümölcspudinggal szoktam sűriteni... ez a teás dolog kiegészitőiznek nagyon teccik:)

Névtelen írta...

ez tenyleg nyami,nyami... en is bekanalaznek egy adagot ilyen melegben, csak az a baj hogy magamert nem fogok hozza, mert a "harom" fiam nem kedveli....nagymeli

Budai Evódia írta...

akkor tiszta a kép, Meli! Téged a toronyba nem kávéra foglak hívni egyszer, hanem egy jó hideg gyümölcslevesre... na, én már várom:)

Kriszta írta...

olyan jól esik egy hideg gyümölcsleves ilyen nagy melegben is. Megkóstolnám én is a tiedet. Édesanyám is nagyon finoman készíti. Szeretem.

Mike Adina írta...

nálunk is kedvenc a gyümölcsleves! és hát azért ne mondd, hogy semmi extra, mert például a teafű, meg ezek.... nagyon-nagyon ötletes vagy! és szenzációs volt az utóbbi gyümölcslevesed is, amit a Hargitára hoztál tavaly nyáron, és ettem belőle többször is. (Most is hozhatsz :)).

Szilvia írta...

bar en is tudnek gyumolcslevest kesziteni...;(en eddig Adinanal ettem a legfinomabbat...de ezt is szivesen megkostolnam...

Budai Evódia írta...

köszi Szilvia! tehát Adina, te vagy soron hozni a Hargitára!:P

Névtelen írta...

ok!!! en is!! nagymeli

Névtelen írta...

Probaljatok ki a gyumolcslevest vanilia pudingal behabarva.Nyaron, hidegen a legjobb.Es lehet oszibarackot is tenni bele, kellemes izt ad. Hajnal

Budai Evódia írta...

vanilia pudinggal szoktuk legtöbbször. úgy is írtam?:)